Dick Huvitus, Product Manager Retail, Exertis Nordics
PRESSRELEASE 2022-02-08
Vi har under de senaste årens pandemi tillbringat allt mer tid inomhus och kvaliteten på luften vi andas har blivit en allt viktigare fråga. Hur påverkas vi av mögel, fukt, torr luft dåligt ventilerade utrymmen, luftföroreningar, mögel eller farliga ämnen som radon? 30 miljoner människor i Europa lider av astma och deras livskvalitet påverkas av luften, såväl utom- som inomhus.
Med fokus på vår hälsa och hur vi kan mäta och påverka luften som vi andas, startar vi nu ett samarbete med Airthings, företaget som startades i Norge 2008 och som nu finns på flera platser i världen.
”
Airthings är ett intressant bolag med uppdrag att ge världen möjlighet att andas bättre och som har unika produkter som kommer vara ett bra tillskott i vårt Smarta Hem utbud. De ligger rätt i tiden genom att erbjuda produkter för att mäta inomhus klimatet, många av oss spenderar så mycket som upp till 90% av vår tid inomhus så det är viktigt att hålla koll vilka nivåer av luftföroreningar, CO2, radon, fukt och luftburna kemikalier som finns i luften vi andas”, säger Dick Huvitus, Product Manager Retail, Exertis Nordics.
Airthings är ett globalt teknikföretag och tillverkare av prisbelönta radon- och inomhusluftkvalitetsmätare för husägare, företag och proffs. Airthings grundades 2008 och har tagit sig an uppdraget att se till att människor runt om i världen känner till effekterna av inomhusluftens kvalitet och kan ta kontroll över sin hälsa genom enkla, prisvärda och kvalitativa tekniska lösningar samtidigt som energiförbrukningen i byggnader optimeras. Airthings produkter har gjort radondetektering och inomhusluftkvalitetsövervakning lätt att installera, exakt och användarvänlig, och har fått flera utmärkelser inklusive TIME's Best Inventions of 2019 award och CES Innovation Award Honours 2019 och 2021. Huvudkontor finns i centrala Oslo, och har med kontor i USA, Kanada och Sverige över 140 anställda från mer än 30 nationaliteter.
För mer information, besök airthings.com.